Richtlijnen Hotel-Congrescentrum De Zeeuwse Stromen aangaande COVID-19

De Zeeuwse Stromen is blij om u weer welkom te mogen heten. Wij hanteren de richtlijnen en adviezen van zowel de RIVM als de Veiligheidsregio Zeeland, maar kijken wij ook naar de adviezen en waarschuwingen over de grens. U kunt erop vertrouwen dat wij onze richtlijnen aanpassen indien er wijzigingen zijn vanuit bovenstaande organisaties. Zo creëren wij een veilige en fijne omgeving om te verblijven voor onze gasten en om te werken voor onze collega’s. Onderstaande maatregelen zijn van kracht tot nader bericht. 

Algemeen

  • Zowel gasten als collega’s worden verzocht thuis te blijven wanneer er sprake is van milde verkoudheidsklachten (niezen, keelpijn, hoesten) of koorts (verhoging vanaf 38 graden Celsius). Uit voorzorg verzoeken wij onze collega’s in deze situatie direct contact op te nemen met zijn/haar huisarts.
  • Houdt 1,5 meter afstand en vermijd fysiek contact.
  • Spreek de ander op respectvolle wijze aan op het niet naleven van deze richtlijnen.
  • Was met regelmaat uw handen en maak gebruik van de beschikbare desinfectiepunten. Deze zijn te vinden in alle openbare ruimtes.
  • Hoest en/of nies aan de binnenkant van uw elleboog en maak gebruik van papieren zakdoekjes voor het snuiten van de neus welke na eenmalig gebruik worden weggegooid.
  • De routing van het hotel is aangepast om voldoende afstand (1,5 meter) tussen een ieder te waarborgen. Wij vragen u ten alle tijden rechts aan te houden in de looproute.
  • In het trappenhuis wordt er nooit gepasseerd. Dalend verkeer heeft voorrang op stijgend verkeer.
  • Het is niet toegestaan om met meer dan één gezin gebruik te maken van de lift.
  • Bij het verlaten en toetreden van ruimtes heeft naar binnengaand verkeer voorrang op naar buitengaand verkeer.
  • Onze openbare toiletten op de begane grond zijn inmiddels weer geopend. Wij hebben het zo aangepast dat de 1,5 meter kan worden nagestreefd. 
  • In onze openbare ruimten werken wij met vloer- en raamstickers om 1,5 meter afstand te kunnen waarborgen.
  • Om te zorgen dat de richtlijnen gehanteerd worden en om gasten te voorzien van informatie zal er ten alle tijden een medewerker aanwezig zijn in onze entree om u te woord te staan over alle up-to-date informatie en het beantwoorden van uw vragen.
  • Er vinden extra schoonmaakrondes plaats door onze housekeeping om hand-contactpunten zoals deurklinken, trapleuningen e.d. te desinfecteren. Dit zal meerdere malen per dag plaatsvinden.
  • Onze faciliteiten zoals de fitness, wellness en het solarium zijn vanaf 1 juli weer geopend. Richtlijnen voor het gebruik van deze faciliteiten worden gecommuniceerd middels een pamflet. 
  • Het binnen- en buitenzwembad zijn geopend met aanvullende richtlijnen, ook deze worden verstrekt middels een pamflet. 
  • Badhandoeken kunnen opgehaald worden bij de receptie. 
  • Onze openbare toiletten zijn toegankelijk en worden meerdere malen per dag schoongemaakt en is desinfectie aanwezig. 

Bar & restaurant

  • De inrichting van onze bar en restaurant is heringericht met gereduceerde zitplaatsen om zo de minimale afstand van 1,5 meter te garanderen.
  • Openingstijden van onze bar zijn dagelijks van 12.00 uur tot 00.00 uur.
  • Het ontbijt wordt geserveerd in ons restaurant tussen 07.30 uur en 10.30 uur. Tijdens het inchecken kunt u zich inschrijven voor een gewenste tijdsblok met de keuze uit drie shiften: 07.30-08.30 uur, 08.30-09.30 uur, 09.30-10.30 uur. Mogelijk wordt er een extra shift toegepast, dit is de 10.30 - 11.30 shift.
  • Het ontbijt wordt in buffetvorm gepresenteerd waarbij rekening wordt gehouden met de 1,5 meter. Wij werken niet met bestek op het buffet. U ontvangt bij aankomst uw eigen tang waarbij u uw eigen ontbijt geheel naar wens kan samenstellen. Deze tang wordt na gebruik direct gedesinfecteerd. 
  • De lunch en dranken zijn tussen 12.00 uur en 17.00 uur te bestellen en te nuttigen in onze bar en bij mooi weer op ons terras. Onze lunch is à la carte.
  • Het diner wordt geserveerd in ons restaurant in à la carte vorm en voor gasten met half-pension als een driegangenmenu. Bij incheck kunt u zich inschrijven voor een gewenste tijd om aan tafel te gaan. Onze shiften zijn om het half uur. Eerste shift begint om 17:30, laatste shift begint om 20:00.
  • Al het F&B verbruik wordt tijdens uw verblijf op kamernummer genoteerd en afgerekend bij uitcheck. Het tussentijds afrekeningen willen wij zoveel mogelijk minimaliseren. 
  • Maximaal vier personen aan één tafel indien niet uit hetzelfde huishouden komt. 

Receptie

  • Op onze receptiebalie staan de zogenaamde spatschermen.
  • Er wordt een gezondheidscheck uitgevoerd. 
  • Bij de receptie vragen nogmaals te letten op de 1,5 meter afstand van onze collega’s en gasten (zoals aangegeven d.m.v. een vloersticker).
  • Wij vragen gasten zo veel mogelijk contactloos te betalen. De pinterminal wordt na elk gebruik gedesinfecteerd.
  • Er is tijdens uw verblijf maar één betaalmoment namelijk bij uitcheck.
  • U kunt tussentijds niet meer uw kamersleutel bij de receptie achterlaten, deze worden alleen bij uitcheck ingenomen en gedesinfecteerd.
  • Als u tijdens uw verblijf twijfelt over de hoogte van uw lichaamstemperatuur dan verzoeken wij u op de kamer te blijven. Bij de receptie beschikken wij over een infrarood thermometer waarmee we contactloos temperatuur op kunnen nemen. Deze zal dan bij de deur afgeleverd worden. Indien u 38 graden Celsius of meer verhoging blijkt te hebben en de bekende symptomen heeft wordt direct de plaatselijke huisarts gewaarschuwd. De gast wordt in tijdelijk in quarantaine geplaatst op de kamer tot nadere instructies van opgeleide hulpverleners.

Die Zeeuwse Stromen Heißt ab dem 8. Mai 2020 Unsere Hotelgäste wieder Herzlich Willkommen. Wir verwenden hierbei die Richtlinien und Ratschläge von dem RIVM und der Safety Region Zeeland, aber prüfen auch Warnungen und Ratschlage von den Grenzen. Sie Können darauf vertrauen das wir unseren Richtlinien anpassen wenn sich Änderungen durch obengenannten Organisationen gibt. Auf diese Weise erschaffen wir eine sichere und angenehme Umgebung für unsere Gasten zu verbleiben und für unseren Kollegen zu arbeiten.  Die folgenden Massnahmen sind auf jedem Fall gültig

Allgemein

  • Sowohl Gäste als auch Kollegen werden gebeten bei leichten Erkältungszeichen ( Niesen, Halsschmerzen, Husten) oder Fieber ( Anstieg ab 38 Grad Celsius) zu Hause zu bleiben. Aus Vorsorge bitten wir unsere Kollegen in dieser Situation, Sich sofort an ihren Hausarzt zu wende. 
  • Halten Sie 1,5 Meter Abstand und vermeiden Sie körperlichen Kontakt.
  • Sprechen Sie auf Respekt volle Art andere Personen an wenn diese die Richtlinien nicht anhalten.
  • Wäschen sie regelmäßig ihre Händen und benutzen sie die verfügbaren desinfektionsstellen. Diese sind in allen öffentlichen Bereichen zu finden
  • Husten und/oder niesen in die Innenseite ihres Ellbogens und werfen Sie Papiertaschentüchern, um die Nase zu putzen, nach einmaligem gebrauch weg.
  • Die Route des Hotels wurde angepasst, um einen ausreichenden Abstand (1,5 Meter) zwischen allen zu gewährleisten. Bitten wir Sie, auf der Wanderroute jederzeit rechts zu bleiben.
  • Gehen Sie im Treppenhaus Niemals an einander vorbei. Steigender Verkehr hat Vorrang auf dem Fallendem verkehr.
  • Der Aufzug darf nicht mit mehr als einer Familie Benutzt werden.
  • Bei dem Verlassen und Betreten von Räumlichkeiten hat der eintretender verkehr Vorrang auf dem verlassenden verkehr.
  • In unseren öffentlichen Raumen hantieren wir mit Boden- und Fenster Aufklebern, um einen Abstand von 1,5 Metern zu gewährleisten.
  • Um Sicherzustellen, dass die Richtlinien angewendet werden und die Gäste mit Informationen versorgt werden, ist immer ein Mitarbeiter an unserem Eingang anwesend, um ihnen alle Informationen zu geben und ihre all Fragen zu beantworten.
  • Alle unsere Mitarbeiter tragen Handschuhe.
  • Es finden Zusätzliche reinigungsrunden durchgeführt durch unseren Housekeeping um Handkontaktpunkte wie Türgriffe, Treppengeländer usw. Zu desinfizieren. Dies wird mehrmals täglich stattfinden. 
  • Unsere Einrichtungen wie Fitness, Wellness, sind ab den 1. Juli wieder Geöfnet
  • Das innen und außen Schwimmbad ist wieder geöffnet für Handtücher und/Oder Bademantel können Sie bei der Rezeption Holen.
  • Die öffentlichen Toiletten im Erdgeschoss sind wieder geöffnet und können wieder genutzt werden. Unsere Houskeeping Macht extra Kontrolle und putz runden um die Toiletten so sauber wie möglich zu halten.

Bar & Restaurant

  • Das Innere unserer Bar und unseres Restaurants wurde mit reduzierten Sitzplätzen neu gestaltet, um den Mindestabstand von 1,5 Metern zu gewährleisten.
  • Die Öffnungszeiten unsere Bar sind Täglich von 12:00 Uhr bis 00:00 Uhr.
  • Das Frühstück wird in unserem Restaurant zwischen 07:30 und 10:30 Uhr Serviert. Während der Check-ins können Sie sich für einen gewünschten Zeitblock mit drei Schichten anmelden: 7:30 bis 08:30 Uhr, 08:30 bis 09:30 Uhr, 09:30 bis 10:30 Uhr. Das Frühstück wird in Buffetform Serviert, sondern unter Berücksichtigung des Abstandes am Tisch Serviert.
  • Das Mittagessen und Getränke können in unsere Bar zwischen 12:00 und 17:00 Uhr bestellen und konsumieren, bei schönen Wetter ist unseren Terrasse geöffnet. Unser Mittagessen ist A la Carte
  • Das Abendessen wird in unseren Restaurant À-la-carte serviert. Für Gäste die mit Halbpension haben wir ein abwechselndes drei-Gänge-Menü. Bei Check-in können Sie sich für einen Gewünschten Zeit Block mit zwei Schichten anmelden: 17:30 Uhr, 18:00 Uhr,  18:30, 19:00 Uhr, 19:30 Uhr und 20:00 Uhr. 
  • Der Ganze F&B Verbrauch wird Während ihres Aufenthaltes auf der Zimmernummer notiert und beim Check-out abgerechnet. Es ist nicht möglich, in der Zwischenzeit in Unserem Restaurant oder unserer bar zu bezahlen.

Rezeption

  • Auf unsere Rezeption Stehen Sogenannten spritz Schutz schirme
  • Wir bitten Sie, an der Rezeption erneut um die 1,5 Meter Entfernung von unseren Kollegen und Gästen zu halten ( Wie durch einen Bodenaufkleber angegeben)
  • Wir bitten Sie, so viel wie möglich Kontaktlos zu bezahlen. Karten-Anschluss wird nach jedem Gebrauch desinfiziert.
  • Sie können während ihres Aufenthaltes ihren Zimmer Schlüssel nicht mehr an der Rezeption abgeben zur Aufbewahrung. Dieser geben sie erst bei Check out ab, da wird dieser angenommen und Desinfiziert.
  • Wenn Sie während ihres Aufenthaltes Zweifel an ihrer Körpertemperatur haben, bitten wir Sie im Zimmer zu bleiben. An der Rezeption haben wir ein Infrarot- Thermometer mit dem Wir berührungslos die Temperatur messen können. Dieser wird dann an der Tür geliefert. Wenn Sie anscheinend eine Höhe von 38 Grad Celsius oder mehr haben und die Bekannten Symptome vorweisen. Wir der örtliche Arzt sofort gewarnt. Der Gast wird vorübergehend im Zimmer unter Quarantäne gestellt bis weitere Anweisungen von Ausgebildeten Rettungskräften vorliegen.